Monday, March 29, 2010

My third ENTRI....

SALAM SEJAHTERA

Tiada secantik bahasa mu
Ku gubah lalu menjadi lagu
Tidak setanding paras
Wajahmu itu menjadi rindu

Andainya bulan retak seribu
Bayangmu ada dimana-mana
Jika kaca berderai
Luka tertusuk
Seluruh jiwa
Kita pun diibaratkan
Kasih suci yang bahagia
Aku turut merasakan
Mahligai yang
Jadi nyata... bersamamu

Pertama dan kaulah segalanya
Riwayat yang menghikayat cinta
Kasih jangan biarkan
Kata yang nista
Membakar kita

Kata janji bukan ukuran
Hanya sejati dalam diri
Kuburkan aku dihatimu
Demi cinta sebelum mati
Sejauh manapun terpisah
Kau dihatiku dan ku sama
Dalam tidur dalam terjaga
Ku ucapkan salam sejahtera




ulasan..
best x lagu nie.....
first time dgr lagu ni kat matrik (KMPk)...
membe sis yg bg...
pas ciap bluetooth kat N70 bru aku 2...dgr2 okla...
tap ble balik blik...dgr lagu ni balik....
rase something....lirik dy best sgt2....
menusuk kalbu...hakhakhak...jiwang plak...






tap kalo kt matrik dlu lyan lagu ni sambil tngk bukit2 kat matrik 2 (gambar kat atas)...
masyukkkk beb...hahaha...
shari je dah bley hapal lirik dy...bagge siot...
intro dy pon masyuk....menusuk hati jer....haha...

berbicara tentg lirik dy...
first rangkap dy pon dah terserlah kepuitisan lagu ni....
bahasa dy bunga2....mne nak cri lirik camni skrang...
thats why aku mnt gler lagu lme2 ni...tap xla lame sgt..
dalm era awal 90-an jer....
ade gak org ckp aku ni passion sgt ngan lagu lme2 nih...
nak wat camne...
dah mnat.....hahahah....bkn leyh pakse2 pon....
lantakla ape org kte...janji kte bahagia....
x gitu cik MH....hehehe...

Andainya bulan retak seribu
Bayangmu ada dimana-mana
Jika kaca berderai
Luka tertusuk
Seluruh jiwa

adeh...sakitnye rindu kan...hahaha..
termengarutla plak....
okla...pasni aku bjanji akan aktif dlm bidang penulisan blog ni....hehehe
stakat ni jer la ye....
tnggu la my next entri....akan ku bicara tntng bnde2 yg bkaitan ngan aku dulu2...
hehe..salam....

No comments:

Post a Comment